Marijn in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Marijn in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Marijn in Beijing

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

17 November 2014 | China, Peking

Hoi allemaal,
Ik ben in beijing aan gekomen . papa was net aan het praten met erick en ik verschoof een bank even later zag ik een munt uit hong kong heel veel waarde vol natuurlijk . Ik liet de munt aan eric zien, (er stont op five dollars 1998 hong kong) ik liet de munt aan mama zien en legde hem op de gront en wan zhong pakte hem meteen weg .ik ruilde hem voor een chineese munt met wan zhong. Daar heb ik al heel veel van. En er zijn busen op drie wielen die rijden naar een bushalte. En er zijn tolwegen , je moet dan bij een huisje betalen. Ik noem het tolhuisjes. En met het landen van het vliegtuig maakte het vliegtuig heel veel lawaai en racte nog harder dan een raceauto .En ik ben blij met wan zhong hij zegt aleen maar laah lala en euh en mama. Hij is al zindelijk en hij is een boef want hij wil graag op het knopje drukken om de wc doorspoelen ,als hij naar de wc moet wijst hij naar zijn broekje .vanmidag zijn wan zhong mama en ik naar de winkel geweest de trugweg zag ik chineese pasjes (die laat ik nog zien ) we ziten op verdieping 13 op onse deur staat 1311 we heben niet zo'n mooi uitzicht als de eerste keer in dit hotel. Het ontbijt is leker . De andere twee nieuwe jongetjes zijn ook heel grappig. Ik heb nog leuke chinese spulletjes gekocht voor thuis voor op mijn kamer. Een mooie plaat van China en nog wat andere dingetjes. Wan zhong gaat nu ook steeds vaker met mij spelen, dat vind ik leuk. Nog 1 weekje hier en dan ben ik al weer terug in Holland.
groetjes van Marijn.







  • 17 November 2014 - 09:21

    Gert En Marja:

    Wat een mooi verhaal Marijn. Wat zullen je klasgenootjes blij zijn als jij weer op school komt, want dan heb je echt veel te vertellen. En wat kun je goed met stokjes eten, volgens ons is het eten ook erg lekker.
    We denken dat Wan Zhong het heel leuk vind met jou.
    Schrijf maar gauw weer een verhaal dat vinden wij erg leuk. Groetjes aan papa mama en je kleine broertje.

  • 17 November 2014 - 11:15

    Fidom:

    Hoi Marijn,
    Als ik dit lees zit Mauricius op school, wat een leuk verhaal! Jullie hebben al veel gezien en meegemaakt, en leuk dat Wan Zhong een boefje is. Je hebt straks vast heel veel te vertellen op school. Enne, zou je ons dan met stokjes willen leren eten? Want dat kan je al goed,

    Groetjes van de Fam. fidom

  • 17 November 2014 - 11:23

    De Veijertjes:


    Hoi Marijn,

    Wat kan jij al mooie verhaaltjes schrijven! Jij bent al heel erg blij en trots op je kleine broertje.
    Het is ook een machtig mooi en guitig kereltje, toch?
    Heb je hem al een paar woordjes Nederlands kunnen leren? Of is hij daar nog wat te klein voor. Denk het wel hé?
    Nog een kleine week en dan ben je weer terug in het mooie Staphorst.
    Jij mist toch Staphorst ook wel een beetje, Marijn?

    Marijn, de groetjes aan je kleine broertje en papa en mama.

    Nog veel plezier,
    Buurman Albert en buurvrouw Jenny

  • 17 November 2014 - 15:14

    Nathan:

    Hallo Marijn,

    Nou je hebt weer een heel leuk verhaal geschreven. Heel knap van Wanzhong dat hij aangeeft dat hij naaar de wc moet, wees maar trots op je broertje.
    Jullie kunnen al heel goed samen spelen, geniet er samen nog maar heel veel van.

    Een prachtig broertje heb je gekregen.

    Groetjes van Nathan. Tot gauw op school hopen we.

  • 17 November 2014 - 19:38

    Annejan :

    Ha Marijn,

    Wat leuk zeg dat Wan Zhong al een boefje is dan hoef je hem dat al niet meer te leren :)
    Wat kun je mooie verhaaltjes schrijven zeg .
    En heb jij ook al in een bus met drie wielen gezeten ? Die heb ik hier nog nooit gezien wat grappig zeg.
    Eet je elke dag met stokjes ? dat moet je ons ook maar eens leren hoor het lijkt me erg moeilijk .
    Wij vinden het erg mooi dat je al zo goed kunt opschieten met je broertje. En de chinese centjes moet je goed bewaren hoor die zijn vast heel veel waard .
    We kijken er na uit dat jullie er weer zijn want je hebt vast nog veel meer mooie verhalen .

    groeten van Anne-Jan Anneke en Vince

  • 17 November 2014 - 19:44

    Dani:

    hoi marijn

    wat speel jij leuk met wan zhong in de buggie
    is daar het ook luuks
    heb je ook al veel van rekenen gemaakt
    wij moesten op school fertellen teegen de juf wat we leuk fonden en wat niet.
    ik hou van rekenen jij ook wel?
    en ik hou niet van taal.
    ik hoop dat je gauw tuis komt
    mag ik gauw je broertje zien?
    als je bij mij komt gaan we peepenoten eten


    groetjes Dani

  • 17 November 2014 - 19:47

    Allard:

    hoi marijn

    wat een leuke verhalen heb jij
    is het moeilijk om met stokjes te eten?
    is het gaaf in het vliegtuig?
    ik hoop maar dat ik snel naar jou toe kan komen als we weer bij oma Berghuis logeren.
    en je hebt een mooi broertje gekregen


    groetjes allard mol

  • 17 November 2014 - 19:52

    Jan En Rensje:

    Ha Marijn,
    Wat een mooi verslag, Marijn. Je hebt wel een heel lief en grappig broertje gekregen zeg. Wat leuk dat hij in het vliegtuig naast jou mocht zitten. Veel plezier nog in Beijing en schrijf je nog een keer weer een leuk verhaal? De foto's vinden wij ook heel mooi!
    Groetjes uit Kampen

  • 17 November 2014 - 20:29

    Lyanne En Christian:

    Hey marijn en wan-zhong

    Wat een mooie foto's
    Nog een paar dagen in China en dan weer in Nederland
    Dan kunnen jullie leuk samen spelen
    Hele fijne reis terug
    Groetjes lyanne en christian:-)

  • 18 November 2014 - 11:11

    Rianne:

    Ha Lieve Marijn,

    Wat een mooi verhaal zeg.
    Zo te lezen is je broertje al een dikke boef.....(dat vind je vast wel leuk:)), en wat een mooi foto's weer.
    Wat leuk een busje op 3 drie wielen, die hebben wij nog nooit gezien.
    Je hebt ons straks vast heel veel te vertellen.

    Groetjes aan papa en mama en een dikke knuffel voor jou en wan zhong.

    x oom Dick-hein, tante Rianne & Joas

  • 18 November 2014 - 18:26

    Dennis:

    hoi marijn ,

    ik ben een beetje jaloers op jou jij maakt zoveel mee zoveel moois wat zal jij straks veel te vertellen hebben op school eigenlijk heb jij nu ook een beetje vakantie heb je wel zin om weer naar school te gaan.

    groetjes dennis








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald,Alinde en Marijn

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 1108
Totaal aantal bezoekers 42044

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 23 November 2014

Adoptiereis naar China

Landen bezocht: