Weer in Beijng - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Weer in Beijng - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Weer in Beijng

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

17 November 2014 | China, Peking

Beetje laat met ons verhaal, maar de internetverbinding was gisteren heel slecht.
Terug in Beijing,.
Gisteren (zaterdag) weer een dagje aan het reizen geweest. 11 uur werden we opgehaald door Maikel. Op de luchthaven in Hefei afscheid van hem genomen (mét cadeautjes:) Het vliegen ging redelijk goed met Wan Zhong, alleen het lang stil zitten vond hij wat minder leuk. Dan is een stoel met een halve meter ervoor wel een beetje weinig qua bewegingsruimte. En op de luchthaven in Beijing werden we verwelkomd door Eric. En we zagen de andere twee gezinnetjes live! Heel erg leuk om de twee jongetjes met hun ouders te ontmoeten.We kwamen rond 18 uur aan in het hotel. Voor Marijn ook weer een lange dag, maar we hebben hem niet gehoord : ) In de taxi bus naar het hotel was het net een kippenhok, we hadden zoveel bij te praten en zoveel te delen met elkaar..Vorige week zaterdag namen we afscheid met de woorden: tot over een week, en we zijn zo benieuwd hoe de jongens er allemaal in het echt er uitzien...En toen was het opeens al weer zover..wat een droppies allemaal! Wan Zhong vond het heel gezellig in de taxi bus, lekker voor het raam bij zn grote broer auto's bekijken. Wat een verschil met een paar dagen geleden, toen zat hij als een stil muisje op schoot bij één van ons. Maar als je je bedenkt dat hij waarschijnlijk nooit zoveel verder kwam dan zijn eigen "familie", is dat natuurlijk niet zo vreemd. Maar wel goed om te zien dat hij zich prettig voelt bij ons als gezinnetje
We hebben nu allemaal weer een fijn matras op ons bed, we slapen in een rijtje naast elkaar. Heel gezellig, maar savonds de lampen dimmen en zachtjes praten anders is Wan Zhong zo weer wakker. Er staat een fatsoenlijk bedje voor Wan Zhong, het antieke soort bedje/wiegje was geen succes, hij gaf heel duidelijk aan hier niet in te willen liggen. Dus nu even wennen aan het bedje waar hij wel in kan liggen, hij heeft gisteravond een hele poos gehuild voor hij zich kon overgeven. Maar smorgens krijgen we nadat hij even goed heeft rond gekeken een grote glimlach...zo lief. En sinds zondag speelt hij echt met Marijn, die dat natuurlijk helemaal leuk vindt. Lekker op de gang rijden met de buggy. De eerste dagen wilde hij alleen opgetild worden door mama, dus de zorgmomentjes lieten we dan aan papa over, wat hij dan ook prima vond. Tja en verder is het een heerlijke peuter die het heel leuk vindt om te knoeien met water, lekker te rommelen met allerlei spulletjes behalve met speelgoed. En zelf zn onderboekje aan doen, twee benen door één pijp we blijven lachen...
De bijzondere broeken met open onderkant , die wan Zhong ook aan had toen hij bij ons kwam (wel over een ander broek gelukkig) komen we ze ook op straat tegen, kleine kinderen die waarschijnlijk net zindelijk zijn, zitten met de blote billetjes in zo'n broek. En kunnen dan ieder moment ergens even hun behoefte doen.. Zo hebben ze overal hun eigen gewoonten; )
Maar goed we zijn weer terug in Beijing, deze week is het wachten op het visum en Nederlands paspoort voor Wan Zhong. De officiele papieren zijn meegenomen door Eric en het wordt allemaal in werking gezet. Deze week nog een dagje uit naar de Chinese muur, en kijken of we nog leuke Chinese dingetjes kunnen scoren. Het gaat echt heel snel voor ons idee.

• 17 November 2014 - 09:35

Tietie:

Wat fijn dat alles zo goed gaat en nu maar lekker slapen op fijne bedden!
    En fijn dat jullie de andere stellen weer zien.
    Nog lekker genieten de komende dagen en nu kunnen jullie de nachtjes tellen. Dan weer lekker naar jullie eigen plekje!
    Liefs uit Zwolle

• 17 November 2014 - 11:39

Hans, Aaltje, Allard, Rosaly En Gerben:

Lieve Ronald, Alinde, Marijn en Wan Zhong!

Wat fijn om te horen dat het goed bij jullie gaat, zo te horen hebben jullie twee schatten van kinderen!
    Heerlijk dat Marijn en Wan Zhong nu samen gaan spelen enzo....
    Lekker dat jullie nog een weekje hebben om weer heerlijk bij te tanken van alle bijzondere gebeurtenissen en wensen jullie in Beijing nog een leuke tijd!
    Mooi dat jullie de andere stellen weer gezien en gesproken hebben, jullie hebben toch hetzelfde meegemaakt en dat geeft veel gesprekstof natuurlijk!
    Wij zijn, net als zoveel anderen denk ik, benieuwd hoe Wan Zhong er in het echt uit ziet!

Nou nog een hele fijne week en we denken aan jullie!:-)

Groetjes Aaltje

• 17 November 2014 - 14:32

De Veijertjes:

Hoi buurtjes,
    Fijn om te lezen dat jullie veilig aangekomen bent in Beijing, nu de laatste formaliteiten zoals, visum en paspoort voor Wan Zhong. Wij wensen jullie nog fijne dagen en fijn om ervaringen te kunnen delen met de andere kersverse ouders.
    Wat kan Marijn al goed een verslag schrijven!! Fijn ommookmwat vannhem zelf te horen!!

Gr Jenny en Albert

• 17 November 2014 - 16:22

Ineke :

Hoi Alinde, Ronald, Marijn en natuurlijk Wan Zhong.

Ik heb net het hele verhaal gelezen en alle prachtige foto's bewonderd. Hoe herkenbaar ( schrijf dit dus ook met een brok in m'n keel en pink zo hier en daar een traantje) Wat geweldig dat jullie ook in het kindertehuis mochten kijken.
    wat gaat het snel! Al weer terug in Beijing inmiddels. Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat en wat een prachtige foto's die alleen maar stralende mensen laten zien. Geniet ervan want dit is zo speciaal.

Groetjes en wel thuis
    Ineke Reuvekamp

• 17 November 2014 - 19:57

Annejan :

Ha family,

Wat een mooie fotos allemaal !!
    Wat fijn dat jullie weer veilig zijn aan gekomen, en wat mooi dat Wan Zhong zich al zo thuis voelt bij jullie .Het ziet er allemaal al zo ontspannen en gelukkig uit, mooi om te zien . De foto's spreken al voor zich . Nu nog lekker een week ontspannen en dan weer naar Nederland, word ook wel tijd hoor we zijn erg benieuwd naar ons nieuwe neefje en naar al jullie verhalen . Groeten uit Nieuwleusen

• 17 November 2014 - 20:43

William, Jantine En Zara:

Hi Alinde, Ronald, Marijn en Wan Zhong,

Wat een mooie verhalen en foto's!!
    Het geluk straalt er van af, veel plezier nog daar.

Heel veel geluk met z'n vieren! En een goede thuiskomst.

Groeten, Jantine