Dagje niks doen - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Dagje niks doen - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Dagje niks doen

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

18 November 2014 | China, Peking

Vandaag een dagje lekker niet zoveel gedaan.
Eerst het badderritueel gehad met Marijn en Wan Zhong. Daarna lekker ontbijt gehad. Toch wel handig zo'n ontbijt buffet, iedere dag even bekijken wat Wan Zhong echt lekker vindt. Vandaag heeft ie weer flink gegeten net als de eerste paar dagen. Later met zijn verkoudheid wilde hij weinig eten, maar het drinken ging prima. Daar hebben we ons dus maar niet te druk over gemaakt.
Ronald was helemaal op van nachten slecht slapen, overleg gehad met onze gids. Die is even mee naar ZH geweest voor slaappillen. Slapen was dusdanig dramatisch, dat we dat maar even moesten doen. Het zou jammer zijn om van de laaste week niet te kunnen genieten door oververmoeidheid. Vandaar dat het hier vanavond al vrij vroeg donker was op de kamer, papa en Wan Zhong lagen al vroeg in bed. Wan Zhong is snachts een keer of tien wakker, moet dan even huilen..we troosten hem een poosje en hij slaapt weer verder, of hij droomt..? we weten het niet. Het zou niet vreemd zijn, er is zoveel gebeurd in één week voor zo'n klein ventje..
Dat was vanavond dus een mooi momentje om even te winkelen met Marijn. De supermarkt hier om de hoek is geopend tot 22:00. Het was nog gezellig druk op straat. Ze hebben hier in de supermarkt een hele grote speelgoedafdeling..en dan is boodschappen doen natuurlijk niet erg. Hij had geld meegekregen naar China van een lieve tante en dat moest natuurlijk besteed worden deze week. Dat hebben we vanavond maar es even gedaan. Alleen bij thuiskomst was alles donker en stil, toen op de gang maar even gespeeld met het nieuwe speelgoed, jammer om de hele nacht in de verpakking te laten zitten.. Verder is het hier heerlijk weer geweest vandaag, lekker zonnetje erbij, heerlijke wandeling gemaakt. En we zien steeds meer van de "echte" Wan Zhong..het is een pittig ventje die heel goed weet wat ie wil. Als we beneden zijn in de lobby is het één streep naar de draaideuren (wat dan niet weer niet mag van ons-veel te koud!). Of als hij het zitten in de kinderstoel zat is, gaat hij er in staan. En boos worden kan hij ook prima, als hij iets niet mag van ons, gaat hij liggen huilen op de vloer..net als zoveel peuters: )En..zo vlug als water, we blijven dus goed in beweging. Marijn wordt ook overal voor ingezet, als wij even niet kijken, of even geen tijd hebben schakelt hij zn grote broer wel even in, armpjes omhoog en Marijn tilt hem wel even op! Met gebaren taal redt Wan Zhong zich prima! We begrijpen bijna altijd, maar of hij ons altijd begrijpt? we doen ons best er voor..
En dan te bedenken dat onze Wanneman nog maar een weekje bij ons is.. Niet meer weg te denken uit ons leven..

• 18 November 2014 - 03:05

Klaasje:

Hoi buurtjes,
    Het is hier nu nacht. Slapen hier ook bal. Om verschillende redenen maar dat vertel ik jullie b.l.e.w wel als jullie weer thuis mogen zijn. Ben even m'n mail aan het bijwerken en zo zag ik jullie mail. Heel boeiend om jullie blog te volgen en iets te proeven van het chineese cultuur maar ook wat er komt kijken bij adoptie en het opnemen van een kindje in jullie gezin. Voor de meeste van ons een onbekend terrein. Er straalt veel warmte af van jullie blog. Ik meende op de foto's te zien dat Ronald heel gespannen was maar het is dus de vermoeidheid die opbreekt. Vervelend maar gelukkig komt de terugreis in beeld zodat jullie weer lekker in eigen bed kunnen slapen en hopelijk dat WanZhong snel dan weer goede nachten gaat maken. Jullie moeten maar bedenken dat sommige baby's de eerste weken ook de nachten flink in de war gooien. En dat komt ook meestal wel weer goed. Moed houden! en heel veel sterkte met de laatste loodjes en ook nog verder fijne dagen toegewenst en alvast een goede en behouden terugreis. ( en dan komt hier wat meer leven in de brouwerij want het is wel een beetje stil aan de andere kant van de muur. Nu kan ik wel af en toe flink hard zingen zonder de buren tot last te zijn (grapje hoor). Een warme nachtelijke groet van buuf Klaasje

• 18 November 2014 - 08:16

Jacco Erica Anne-Laurena Elvera:

Hoi Marijn!

Marijn we hebben ook jouw verhaal gelezen,wat kan je mooi vertellen /schrijven zeg!
    En je had samen met mama ook mooi speelgoed gekocht?leuk hoor!
    Ben je er al een beetje aan gewend dat je nu een klein broertje hebt?
    Wanzhong vind het vast heel fijn dat jij zo'n grote broer bent, ..je mag hem telkens tillen lezen we..
    Net hoe jij en Anne-Laurena vaak bij Elvera deden.
    Ook lezen we dat hij best een beetje ondeugend is..,wat is het toch een kleine boef he!
    Geniet van je broertje,en van de laatste dagen in China.
    Wij zien er heel erg naar uit om jullie zondag weer te zien op Schiphol.
    Want we missen jullie best wel hoor.
    En daarna ga je al je belevenissen aan ons laten zien en horen heh!
    Anne-laurena gaat nu bijna naar school.
    Dikke knuffel van ons ,geef je Wanzhong ook even een knuffell van ons?

Liefs oom Jacco tante Erica
    Anne-Laurena
    Elvera

• 18 November 2014 - 10:30

Nathan:

Hallo allemaal,

Nou wat weer een geweldig verhaal en wat een heerlijk mannetje. Hier genieten ze ook heel erg van de foto's . Als je de foto's ziet dan zou je bijna denken dat hij altijd bij jullie is geweest. Die band die dan zo snel kan groeien. Geniet er nog maar van en nog goede dagen en een goede terugreis alvast.

Wanneer kwam Marijn alweer terug mama vroeg Nathan. Ze missen hem echt wel.

Groetjes uit het verre Staphorst, Nathan en familie.

• 18 November 2014 - 11:05

Rianne:

Hallo familie,

Heerlijk even een dagje rust! ook fijn op z'n tijd.
    Zo te lezen en te zien gaat het dus helemaal goed met jullie 2 boefjes:), fijn hoor!
    En heeft Ronald al een beetje beter geslapen?
    Geniet samen nog van de laatste 3 dagen China....en dan zien we elkaar zondag:)...eindelijk!
    Wij hebben er zin in!

liefs Dick-Hein, Rianne & Joas

• 18 November 2014 - 13:37

De Veijertjes:

Hoi jongelui,

Ondanks een rustig dagje weet Alinde er weer een heel verhaal van te maken.
    Jammer dat Ronald zo slecht kan slapen(oma Hengsteboer vertelde dit al toen zij even langs kwam) wij vonden hem er ook een beetje vermoeiend uit zien op de foto's. Wij hopen dat hij afgelopen nacht beter heeft geslapen, zodat jullie nog wat kunnen genieten. Jullie hebben aan Marijn een hele goeie hulp en fijn dat ze samen zo lekker kunnen spelen.

Tot de volgende keer,
    Gr. Jenny en Albert

• 18 November 2014 - 21:31

Jan En Rensje:

Dag allemaal,
    We hebben weer genoten van je verslag, Alinde. In gedachten zijn we vaak bij jullie in het verre China. Wat beleven jullie in deze weken ontzettend veel! We zien ook hoe blij en trots Marijn op zijn broertje is en hoe leuk hij er mee omgaat. Wan Zhong is een vertederend mannetje. Doordat we zoveel foto's van hem gezien hebben en alles wat je schrijft hebben wij ook het gevoel hem al een beetje te kennen. We hopen dat jullie nog een paar heel fijne dagen daar samen zullen doorbrengen. Geniet maar veel van deze zo heel bijzondere tijd!
    Liefs uit Kampen

• 19 November 2014 - 18:59

Julian:

dag Marijn

hoe is het in China
    wil je al weer naar huis .vanmiddag heb ik met Melvin gespeeld
    groetjes Julian