Temple of Heaven - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Temple of Heaven - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Temple of Heaven

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

19 November 2014 | China, Peking

Zo.. de afgelopen nacht ging een stuk beter dan die ervoor. Ronald heeft als een blok geslapen. En Wan Zhong is na 22:00 ook niet meer wakker geweest. Dan begint de dag al veel frisser voor iedereen: )
Vandaag naar de temple of heaven geweest.. Het weer zat mee, een prachtig blauwe lucht en de zon scheen heerlijk. Mooi weer dus om een dagje op stap te gaan. Na een klein half uurtje in de taxi te hebben gezeten kwamen we er aan, Wat een prachtig mooi park!,heerlijk om ook zomaar te wandelen. We kregen het idee dat er ook mensen uit de omgeving lekker aan het wandelen waren, gymnastieken, kaartje leggen. Bij binnenkomst was er een groepje aan het dansen, prachtig gezicht..ook oudere mensen die nog heel soepel aan het bewegen waren. We hebben er gezellig een poosje naar staan kijken. Toen op naar de tempel..prachtig wat een mooie tempel, allerlei kleurtjes en goud schitterden in de zon. Het dak zag er uit alsof er allemaal kleine plooitjes in gevouwen waren. Het was er dan ook gezellig druk..we zagen nog een paar bruidsparen poseren voor de tempel. En dan met zulk mooi weer, dat worden vast schitterende plaatjes. Marijn heeft er ook van genoten, hij werd meerdere keren gevraagd om op de foto te gaan. Zelfs pubers zijn enthousiast over hem en willen graag met hem op de foto.
Nog leuke souvenirs kunnen scoren..leuk aandenken voor thuis!
Wan Zhong heeft hele einden achter de buggy aan gewandeld, helemaal in zn sas.
Maar ...op een gegeven moment moest hij er toch maar es weer in, tja een hele kunst om dat voor elkaar te krijgen....
Wan Zhong is heel lief en aanhankelijk, een poosje later kreeg mama zo uit het niets twee kleine armpjes om de nek, en heel veel kusjes...dat voelt zo fijn!!

Iedere dag zien we weer nieuwe dingetjes van Wan Zhong, en hij begrijpt steeds meer woordjes.
Vanmiddag erg grappig, Ronald vroeg “ Alinde weet jij waar m'n boek ligt?” kwam een klein mannetje met allemaal boeken in allerlei soorten en maten bij Ronald aanzetten. Niet te geloven hoe snel dat gaat.

En onze afsluiting van vandaag was: gezellig met de andere gezinnetjes uit eten. Gelukkig kan één stel best wat Chinees praten, en dat besteld toch wel wat gemakkelijker:) Het was een gezellige boel, 3 van die kleine ventjes erbij, en Marijn erbij die ook een paar Chinese gerechtjes heeft geprobeerd! En de Chinese cola haha, gewoon coca cola
Aan een ronde tafel, best een volle boel met z'n tienen, maar niet minder gezellig..
En dan is het weer bedtijd geworden, Wan Zhong ziet de bui al hangen als we zijn pyama aan gaan doen, en probeert dan nog snel even weg te rennen. Maar we merken iedere dag dat het beter gaat, vanavond geen tranen gezien met het naar bed gaan!

En dan nog maar vier dagen in China, de tijd tijd vliegt hier voorbij!
Heel leuk om hier van alles te bekijken en te ontdekken, maar we zien er ook erg naar uit om de familie weer te ontmoeten. En ons kleine mannetje te showen!

• 19 November 2014 - 08:49

Jetty:

Mooie verhalen weer. Ze worden hier direct gelezen als er weer wat binnen komt, door iedereen. en Jorn komt er direct al bij voor de foto's, die vind het ook bar interessant! Goede dagen nog!

groeten Albert-Jetty-Martine-Jorn

• 19 November 2014 - 09:16

Rianne:

Haihai,
    Wat heerlijk dat jullie een goede nacht hebben gemaakt....eindelijk allemaal weer een beetje uitgerust!....komt allemaal goed, heeft alleen even tijd nodig:)
    Wat een prachtige plaatjes bij de tempel, zo te lezen een mooie dag.
    Wat bijzonder dat wan zhong al zo snel dingetjes leert.
    En wat heerlijk dat hij nu al uit zich zelf begint te knuffelen......
    Geniet nog even van het mooi China....tot snel!!!
    X de prinsjes

• 19 November 2014 - 14:37

De Veijertjes:

Hoi allemaal,
    Wat weer een mooi verhaal, en fijn dat Ronald ook eens lekker geslapen heeft. En dat kleine mannetje leert het dus ook al een nachtje door slapen, ach het zal allemaal wel goed komen. Leuk een dagje lekker genieten en erop uitgaan! Nog een paar nachtjes en dan kunnen jullie weer lekker in jullie eigen nestje slapen.
    Marijn moet ons straks maar eens vertellen, wat voor lekker eten hij allemaal heeft gegeten en geproefd!!!
    Geniet met z`n allen nog een paar dagen.... en tot gauw!!

Groetjes van ons 2een.

• 19 November 2014 - 19:34

Mark Mussche:

Hallo Marijn,
    Vind je het jammer dat je al gauw weer naar Nederland moet?
    Die tempel is echt heel mooi zeg, waar jullie naar toe geweest zijn.
    Wat heb je toch een lief, grappig broertje!
    Ik zou hem heel graag in het echt willen zien.
    Zie je er al weer naar uit om bij al je klasgenootjes te zijn?
    Nou, ik kom vast heel vaak bij je spelen hoor, want ik wil zo graag je kleine broertje zien!
    Hopelijk tot gauw!
    Groetjes van mark mussche tot ziens

• 19 November 2014 - 19:36

Wesley :

Hoi Marijn

nog vier dagen in China
    geniet er nog even van
    Ik vind het erg leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken.
    Neem je een keer chinese spulletjes mee naar school?
    Tot gauw.

groetjes Wesley

• 19 November 2014 - 20:16

Marianne:

hoi allen.
    tjonge, best pittig gebroken nachten, in een ander bed, andere omgeving, eigenlijk alles anders..
    Maar het aftellen is begonnen en dan weer heerlijk in je eigen omgeving.
    Leuk om te horen, dat WanZhong zich al aardig aanpast naar jullie en de taal ook al iets begint te leren!
    De jongens kijken erg uit naar de prachtige foto's die jullie plaatsen.
    een groet van de bloemertjes

• 19 November 2014 - 20:29

Ewout:

hallo Marijn de foto,s te be kijken ze zijn heel mooi gaat het goed in china we misen je wel we heben nog en brief gestuurt tot gauw groetjes ewout