Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Chinese muur

Door: Ronald en Alinde

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

20 November 2014 | China, Peking

Naar de Chinese muur...
Vanmorgen om 9 uur al vertrokken, onze vrolijke taxichauffeur heeft ons opgehaald met een busje. we hadden de heenweg veel last van smog, en daardoor zagen we weinig van de omgeving. Na ruim een uur gereden te hebben kwamen we daar aan. We zagen de muur meteen al liggen, wat een prachtig maar ook zeker een indrukwekkend gezicht. De muur van 6.000 kilometer , of zoals de Chinesen zeggen de lange muur van 10.000 Li. En dan te bedenken dat dit door mensenhanden is gemaakt, jongens van 14 jaar moesten al helpen met het sjouwen van stenen. Puur gemaakt om het Chinese keizerrijk te beschermen tegen de vijanden. Eerst moesten we zelf een eindje naar boven lopen en daarna verder met de kabelbaan. Dat vonden de kids heel leuk (wij ook hoor:-)! Toen we boven kwamen brak de zon door en hadden we prachtig uitzicht. en mooi even de tijd om foto's te maken. Marijn was dol enthousiast , en was dan ook steeds als eerste boven. Het was een hele klim, steile trappen met ongelijke treden, met een beweeglijk ventje als Wan Zhong bij ons een heel avontuur.. Eenmaal boven hadden we ruim een uur de tijd om rond te kijken en te lopen. Eigenlijk was het te kort.. Ronald heeft nog een Chinese man de muur op geholpen met zn bagage. Hij kwam via een sluiproute naar boven, helemaal bezweet, om souvenirs te verkopen (die had er echt een behoorlijke tocht op zitten zo héé!!) Daarna gezellig wezen lunchen met alle gezinnetjes. Weer allerlei lekkere Chinese gerechtjes geproefd. En toen weer ruim een uur terug rijden, de twee kleinste mannetjes in de bus sliepen al snel. Ze hadden daar ook heel wat stapjes gelopen, en eigenlijk was het inmiddels al lang kinderbedtijd: ) Wan Zhong heeft zich net als Marijn prima vermaakt in de bus, de heen weg mooie tekeningen maken op de beslagen ramen. En de terug weg konden ze mooi auto's kijken. Op een gegeven moment hing Wan Zhong heel stil tegen het raam aan, stond onze kleine vent letterlijk te slapen. Eenmaal thuis nog lekker wat gespeeld en geknuffeld. Ronald met Marijn namen nog lekker even een plons in het zwembad. En om half vijf is het hier al weer donker. S avonds is het hier heel gezellig op straat overal staan eettentjes met warme hapjes, kraampjes met fruit, of zomaar met petjes of kleding. De dagen vliegen hier voorbij, nog 2 dagen in China en dan is onze mooie reis al weer ten einde!

• 20 November 2014 - 15:18

Tietie:

Weer een indrukwekkende dag voor jullie, lijkt me zo mooi om de Chinese muur te zien!
    En weer mooie foto's hoor!
    Nog 2 dagen genieten en dan weer lekker thuis genieten en wennen aan alles!
    Veel plezier nog!
    Liefs uit Zwolle

• 20 November 2014 - 15:35

Mariette En Henri:

Sjonge sjonge, wat maken jullie veel mee! Mooi en goed om te zien hoe goed het gaat met Wan Zhong! Lijkt me bijzonder om met beide zonen op de Chinese Muur te staat!
    Hier komt de spanning van onze reis al flink naar voren. Volgende week zaterdagavond mogen wij onze kleine man op gaan halen!
    Groeten uit Dussen en geniet nog maar goed daar!
    Mariette en Henri

• 20 November 2014 - 16:14

De Veijertjes:

Hoi buurtjes,

Zo, dat was weer een mooi verhaal, het verhaal van Marijn is ook erg leuk. Je kunt wel lezen dat hij het erg naar de zin heeft, en geniet van zijn kleine broertje met zijn boefjes streken! Hahaha marijn heeft heel wat te vertellen als hij weer thuis is en weer naar school gaat. Ik denk dat er vast wel klasgenootjes zijn die daar ook wel graag een keertje naar toe willen.
    De foto's zijn weer prachtig!!

Gr. A & J

• 20 November 2014 - 18:13

Jacco Erica:

Hoi Liertjes,
    Wat een prachtige foto's zeg!
    Dat moet je ook wel meegemaakt hebben hoor,.. als je dan toch in China bent;-)
    Fijn dat het met Wanzhong zo lekker gaat.
    En wat een belevenis ook voor Marijn,echt leuk!
    Mooi verhaal weer om te lezen!
    Tot heeeeel snel...

xxxxx

• 20 November 2014 - 19:11

Jeanet:

Hoi fam Lier

we mooi om jullie verhalen steeds te lezen
    nog een paar dagen en het is weer om

geniet nog maar effe in alle rust

groetjes Chris en Jeanet
    Annelin, Marvin, Evelin

• 21 November 2014 - 17:10

Esther Spijkerman:

Hoi Alinde en DRIE mannen....

Veel te laat kwam ik erachter dat we op deze manier met jullie belevenissen mee konden leven, maar inmiddels heb ik al jullie verslagen gelezen. Prachtig.... Later vast heel waardevol!

Wat een bijzonder iets maken jullie mee!
    Wat een indrukken allemaal.
    Wat een geluk, eindelijk dat langverwachte tweede kindje voor jullie!!

Nog even en dan al weer terug naar Nederland.
    Goede reis verder en Gods zegen toegewenst.

Veel liefs, Esther

• 22 November 2014 - 20:56

Berendine Van Gameren:

Gisteravond hoorde ik over jullie adoptiereis en vandaag heb ik over gelezen.
    Wat een bijzondere ervaring en wat fijn dat julli gezin nu uit vier personen mag bestaan.
    Ik wens jullie veel geluk met elkaar en Gods bijzondere zegen gewenst.
    Hartelijke groet, Berendine van Gameren