Alweer een maand thuis! - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Alweer een maand thuis! - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Alweer een maand thuis!

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

24 December 2014 | Nederland, Staphorst

We zijn alweer een maand thuis..weken waarin we heel veel thuis zijn geweest. Dat was best even wennen, de dingetjes die buitenshuis gedaan moesten worden werden allemaal naar de avond verschoven. En iedere dag weer het zelfde ritme en dezelfde structuur. We merken dat het Wan Zhong rustig maakt. Vooral als we het vergelijken met de tijd dat we in China waren. Daar had hij nog wel eens een boze bui, huilen en driftig zijn, dat hebben we hier thuis eigenlijk niet meer gezien. Natuurlijk is hij het niet altijd eens met ons ..maar dat hoort ook bij het peuter zijn, heerlijk de grenzen opzoeken. Wan Zhong kan ook goed meehelpen in het huishouden ; ) Eten maken is nog steeds zn favoriet, helpen snijden, helpen spoelen, vooral het laatste is erg leuk, spetteren met water.
Het stofzuigen laat hij liever aan ons over, zodra deze aan gaat , gaat hij als een speer naar de bank en gaat er op zitten totdat we het knopje weer uit zetten. Verder zijn we al naar verschillende specialisten geweest voor de adoptiescreening en naar het schisisteam. Bij de laatste hebben we in januari vervolgafspraken staan. En zullen we zien wanneer Wan Zhong geopereerd moet worden aan zn mond.

En afgelopen maandag hing de Chinese vlag hier al weer vrolijk te wapperen. Wan Zhong is drie jaar geworden. Hij had geen idee dat hij jarig was, de feesthoed en de kadootjes waren allemaal heel leuk, maar dat het allemaal speciaal voor hem was leek hij niet te begrijpen. Nee... dan waren de sterretjes op de taart toch wel het leukste van alles!
Dit jaar hebben we het bewust heel klein gehouden.
Alleen de opa's en oma's zijn s avonds even geweest. Het was heel leuk om te zien hoe hij reageerde op hen. Heel vrolijk in zn eigen veilige omgeving. Hij klom zelfs meteen bij een van de opa's op de knie, wat wil je nou nog meer als opa tijdens één van de eerste ontmoetingen met je kersverse kleinzoon:)
We zijn druk bezig met de follow up rapportage voor China..dat moet ook al weer klaar zijn.
Nu eerst genieten van de kerstdagen, de kerstvakantie en alle rust. In januari gaan we kijken of we zo langzamerhand de wereld van Wan Zhong wat groter kunnen maken. We zullen het snel genoeg merken hoe hij er op reageert ..maar de familie staat natuurlijk te popelen om hem live te ontmoeten en hem beter te leren kennen.
Vandaar dat dit ons laatste blog verhaaltje is, als jullie graag willen weten hoe het met Wan Zhong gaat mogen natuurlijk jullie altijd bellen of mailen. En wie weet komen jullie ons binnenkort wel samen met Wan zhong ergens tegen: )

• 24 December 2014 - 23:43

De Veijertjes:

Buurtjes,

Als eerste, Wan Zhong, gefeliciteerd met je 3e verjaardag. Papa, mama en Marijn ook gefeliciteerd.
    Af en toe hebben wij toch even stiekem contact met jou, hé.
    Dan zwaaien wij even naar elkaar wanneer jij lekker met de telefoon voor het raam staat te spelen.

Wij hopen je toch binnenkort in levende lijve te ontmoeten, want slapende is toch minder leuk.

Groetjes van de buurtjes van de overkant

• 25 December 2014 - 23:23

Tietie:

Gefeliciteerd met de verjaardag van Wan Zhong!
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
    Hele fijne kerstdagen gewenst en een mooi en gelukkig 2015!
    Bedankt dat we mochten meelezen in de afgelopen periode!

Liefs Tietie

• 05 April 2015 - 13:42

Hallo Ronald, Alinde en Marijn,

Ik kwam per toeval eigenlijk op jullie blog terecht, en vind het erg leuk om te lezen dat jullie een pracht van een zoon hebben gekregen.
    Op dit moment zijn wij ook bezig met een adoptie uit China, dus het is erg leuk om jullie blog te lezen.

Ik wens jullie heel veel geluk met zijn vieren.

Groetjes,

Sascha Borst
    (mede 'cursist' van de via-cursus)