Verhaal van Marijn - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu Verhaal van Marijn - Reisverslag uit Peking, China van Ronald,Alinde en Marijn Lier - WaarBenJij.nu

Verhaal van Marijn

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Ronald,Alinde en Marijn

10 November 2014 | China, Peking

Beste klasgenootjes en iedereen,
Ik mag vandaag een stukje schrijven..
We ontbijten hier heel anders dan thuis, hier eten ze s morgens al warm eten, noedels en omelet, loempia's en rijst enzo
Maar ik neem vaak de broodjes, de cakejes en sapjes.
En ik moet van papa en mama iedere dag wat van het fruit nemen.
We hebben vandaag een heel stuk gewandeld door een groot park, wat hier dicht bij ons hotel is. Er was een meneer die had een lief klein aapje en in zijn hand had hij een stokje . Met dat stokje wees hij naar iemand, de aap klom tegen die geene op. De aap liet pas los als je geld gaf in het bakje van de meneer.
En met stokjes eten ging best goed de gids Eric heeft het mij geleerd..
Het hotel is héél hoog.Wel 29 verdiepingen.
Op zondag gaat het daar heel anders dan bij ons in het dorp.
De bouwvakkers zijn de hele dag aan het werk voor ons hotel.
Alle winkels zijn open, overal staan kraampjes aan de weg.
Net als een gewone dag.
Ik kan al een paar woordjes Chinees: Nihou-betekent hallo , Yuan-zo heet het geld hier.
@Justin: het was heel leuk in het vliegtuig, ik zat de 2e vlucht bij het raam en kon de wolken zien en de hele grote vleugel van het vliegtuig en met de 1e vlucht zat ik ook bij het raam.
@Margriet: met stokjes eten is best even wennen, maar het lukt best goed.
@Julian: Het is heel leuk hier, alleen de vrouwtjes vinden mij heel interessant : (
@Reinate:het is hier erg leuk, zo anders, we kijken onze ogen uit.
@Nathan:leuk al jou berichtjes
@Jesse: heel leuk hier! Alleen je verstaat er niets van.
@Mark: het gaat goed hier, ik kan een heel klein beetje Engels praten (bye bye en nice to meet you), papa praat het beste Engels tegen de mensen. Enne het kadootje van oma's: zat een spelletjes boek en stiften in en van één oma en nog een leesboek.
@Dani: het eten is hier wel heel anders, sommige dingen durf ik niet zo goed te proeven. De fotos met de Chineesjes zijn wel leuk, maar die oude vrouwtjes knuffelen zo stevig, zou jij ook niet fijn vinden denk ik.
@Wesley: ik heb al twee bladzijdes gemaakt van mijn taal schrift, en 1 bladzij van rekenen.
Verder nog geen tijd gehad.
@Dennis: opstijgen en landen is best spannend, het landen geeft heel veel lawaai.
Met het opstijgen kreeg ik pijn in mn oren en mn buik, maar dat ging vanzelf over.
@Mauricius: het eten in het vliegtuig was niet zo lekker, salade met vis, De broodjes en cakejes waren wel lekker.
Hopelijk ben ik niemand vergeten.
Allemaal en fijne dag morgen op school,
ik ga nu slapen (8 uur in de avond)
Groetjes Marijn

  • 10 November 2014 - 00:27

    Anneke:

    Hoi Marijn, wat een leuk verhaal en mooie foto's. Je kunt wel fotomodel zijn, dat iedereen met je op de foto wil.. groetjes Anneke

  • 10 November 2014 - 11:57

    Jan En Rensje:

    Hoi Marijn,
    Wat kun jij goed een reisverslag schrijven! Wat grappig van dat aapje. Leuk dat we zoveel foto's kunnen zien. Je bent echt een fotomodel...... Je kunt later wel schrijver worden of verslaggever:)
    Groetjes uit Kampen

  • 10 November 2014 - 20:32

    Rianne:

    Ha Marijn,

    Wat een mooi verhaal! volgens mij heb je het wel naar je zin daar.
    Wat een mooie foto: jij met het aapje:)

    Lieve groetjes tante rianne

  • 14 November 2014 - 15:23

    Groep 4a:

    Hallo Marijn,

    Leuk om je berichtjes te lezen. Wij zijn weer aan het tekenen en hebben samen jouw verhaaltje gelezen. Fijn dat je het naar je zin hebt.

    We gaan nu even jullie foto's bekijken.

    Tot snel!

    Groetjes,
    groep 4a en juf Mulder

  • 18 November 2014 - 19:22

    Willemiek Van Kesteren:

    marijn

    wat leuk van dat aapje.
    en ook leuke foto's trouwens,
    vind je het eten ook lekker

    groetjes willemiek van kesteren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald,Alinde en Marijn

Actief sinds 16 Okt. 2014
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 42046

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 23 November 2014

Adoptiereis naar China

Landen bezocht: